مقاله

تعمیر تخصصی عقب‌ بندی خودرو

تعمیر تخصصی عقب‌ب ندی خودرو، یکی از تعمیرات ضروری برای کارایی مناسب و ایمنی هر خودرو است. این بخش از خودرو سیستم تعلیق و سیستم ترمز را شامل می‌‎شود. البته نیاز این سیستم بیشتر برای ایمنی خودرو و سرنشینان آن در زمان حرکت است.

تعمیر این بخش شامل مقاوم کردن قطعات سیستم تعلیق و کارایی بالاتر در رانندگی در شرایط مختلف جاده است. این مورد خصوصا در پیچ‌وخم‌ها به پایداری بهتر خودرو، کنترل و رانندگی راحت‌تر منجر خواهد شد. همچنین شما با تعمیر عقب‌بندی سبب بهبود عملکرد ترمزهای خودرو خواهید شد. 

با تعمیر تخصصی کامل عقب‌ بندی یک خودرو، بخش‌هایی مانند سیستم ترمز کارایی بهتری خواهند داشت. البته امکان توقف در کوتاه‌ترین زمان نیز ممکن خواهد شد.

عقب‌ بندی تخصصی سیار

در شرایط ضروری داشتن شماره تماس عقب‌ بندی تخصصی سیار که امکان حضور فوری در محل داشته باشد، یک نیاز است. یک تعمیرکار عقب‌ بندی سیار می‌تواند با ارائه تخصصی‌ترین خدمات در این زمینه، شما را از شرایط اضطراری نجات دهد. امداد خودرو تهران آماده ارائه خدمات برای خودروهای وارداتی مانند کیا، بی ام و، مدیران خودرو و… در تمام نقاط تهران است.

باتوجه به بالا بودن آمار متقاضیان دریافت این خدمات، شرکت‌های ارائه دهنده این نوع خدمات مجرب‌ترین افراد را در زمینه عیب‌یابی خودرو در محل به‌کار گرفته‌اند. شما صاحبان خودرو با دریافت این نوع خدمات می‌توانید کمی از دغدغه‌های‌تان در زمان خرابی خودروی‌ خود بکاهید.

البته گاهی اوقات برای کمک گرفتن از یک تعمیرکار عقب‌بندی سیار یا مکانیک سیار، باید خوردوی شما به تعمیرگاه منتقل شود. بسته به وضعیت خودرو در همان لحظه و یا در صورت نیاز، این مورد صورت می‌پذیرد.

دلیل دریافت این نوع خدمات این است که بارها همه افراد شاهد این مورد بوده‌اند که در خیابان و به شکل ناگهانی خودرو از کار می‌افتد. همچنین شاید خودرو خاموش شود یا حداقل چراغ چک آن روشن گردد. در این شرایط اگر مشکل خودرو جدی نبوده یا نیاز به تعمیرات تخصصی نداشته باشد، می‌توانید روی این نوع خدماتِ در محل، حساب کنید. 

عقب‌بندی تخصصی در تهران

همان‌گونه که عنوان شد سیستم عقب‌بندی بخشی از سیستم تعلیق یک خودرو است. این قسمت توسط کمک فنر، طبق‌ها و تعدادی بازو وظیفه حفظ تعادل خودرو را برعهده دارد. این سیستم در شرایط مختلف خصوصا در سرعت‌های بالا، خودرو را متعادل کرده که این امر را کمک فنر و بازوهای دارای بوش لاستیکی انجام می‌دهند. وجود هر نوع خرابی در قطعات این سیستم خودرو از کنترل خارج کرده و سبب انحراف آن خواهد شد. 

بنابراین، اگر علائمی مبنی بر رخ دادن عیوب در خودرو خود مشاهده کردید، حتما به عقب‌ بندی تخصصی در تهران نیاز خواهید داشت. چراکه اکسل خودرو نگه‌دارنده‌ای برای چرخ‌های خودرو است و خرابی برخی قطعات این سیستم، باعث ایجاد اخلال در حرکت خودرو می‌گردد.

شما پیش از دریافت این‌گونه خدمات، باید این سوال را از خود بپرسید که چرا باید از خدمات سیار استفاده کنم؟ چرا در مواقع ضروری دریافت کمک از عقب‌ بندی تخصصی سیار در تهران بهترین گزینه است؟ برای جواب این سوال و دلایل استفاده از خدمات سیار، باید خدمات دریافتی را بررسی نمود. 

موارد زیر دلایل استفاده از این نوع خدمات سیار را بیان می‌کنند:

  • امنیت در زمان تعمیرات

  • پرداخت هزینه مناسب 
  • دریافت خدمات باکیفیت

  • ارائه خدمات متنوع

تعمیر تخصصی عقب بندی

قیمت عقب‌ بندی تخصصی

قیمت تعمیر عقب‌ بندی تخصصی خودرو یکی از موارد مورد بحث در حوزه تعمیرات است. این هزینه بستگی به عوامل متعددی دارد. از جمله عوامل آن می‌توان به میزان عیب و فرسودگی قطعات خودرو اشاره نمود. توصیه می‌شود پیش از دریافت این نوع خدمات، با تعمیرکار سیار صحبت کنید. چراکه نباید به پرداخت هزینه‌های زیادی مجبور شوید و در جریان تمامی مشکلات سیستم تعلیق خودرو باشید.

یکی دیگر از دلایل نیاز به این نوع خدمات سیار، تعداد زیاد سازنده‌های قطعات یدکی غیر استاندارد و کیفیت پایین آن‌ها است. صاحبان زیادی با این مشکل مواجه شده‌اند. به همین دلیل یک تعمیرکار سیار خودرو می‌تواند مشکل را در محل یا به شکل مشاوره غیر حضوری برطرف نماید.

البته با توجه به این‌که سیستم تعلیق عقب خودرو از قطعات زیادی تشکیل شده است، تعمیرات سیار، فرایند پیچیده‌ای خواهد داشت. یعنی باید برای این‌کار از ابزارهای مخصوصی استفاده نمود. یک تعمیرکار سیار عقب‌بندی خودرو مراحل زیر را انجام می‌دهد:

  • تخمین و اعلام صدمات وارد شده

پیش از هرگونه تعمیرات خودرو می‌بایست با تماس به یک تعمیرکار سیار، صدمات وارده تخمین زده و به صاحب خودرو اطلاع داده شود.

  • مشخص کردن قسمت معیوب

بعد از برآورد میزان خسارت وارد شده به سیستم عقب‌بندی، قطعات معیوب باید جدا شوند. برای انجام این‌کار شاید بخش‌های دیگری نیز، نیاز به جدا کردن داشته باشند.

  • تعمیر یا تعویض قسمت معیوب 

در این مرحله هریک از قطعات آسیب دیده، باید تعویض یا تعمیر شود. البته در تهیه لوازم ‌یدکی این سیستم، باید در ابتدا از کیفیت آن مطمئن شد. زیرا سیستم تعلیق عقب خودرو نقش بسیار مهمی در تعادل خودرو بر عهده دارد.

  • سوار شدن قطعات نو و تست آن

در آخرین مرحله نوبت به بستن قطعات نو روی خودرو است. بعد از این مرحله باید قطعات نو تست شوند تا اگر مشکل احتمالی ایجاد شود، در این مرحله رفع شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *